Studioroosmarijn

Studioroosmarijn
Diana Roos

maandag 26 september 2011

zoetigheid

Sinds kort volg ik een patisserie opleiding om nog beter mijn eigen cursisten in mijn kookstudio kennis van decoreren bij te brengen. En ik moet zeggen ik vermaak me er prima. De dag dat ik de opleiding volg vliegt voorbij en ik kan het in mijn kookstudio gelijk in praktijk brengen. Top! Ik krijg regelmatig aanvragen voor workshops om bruidstaart te decoreren, cupcakes te maken of de nieuwe rage cakepops te versieren en binnenkort ben ik geheel geoutilleerd om al mijn opgedane kennis nog beter over te brengen. Daarnaast kan ik ook in opdracht elke taart maken. Elk kind dat een taart wil met een voetbalveld, legopoppetje of barbiepop, ik kan het maken.
Gelukkig merk ik wel dat ik al de nodige handigheid heb, maar ik leer ook heel veel; maskeren, royal icing, pressure piping, colour flowing. Mooi al die prachtige termen, die me tot voor kort niet eigen waren. Wat wel heel frustrerend is, is dat je alle materialen wilt hebben. spuitmondjes, plastic spuitzakjes,  
speciale poedersuiker, kleurstof, stekertjes, spateltjes, rollertjes, boutseerwerktuigjes. . .  en dit is nog maar het begin. Al die digitale taartenwinkels hebben er sinds kort een goede klant blij. Denk na als je met deze hobby begint. je portemonnaie is niet meer veilig. Maar dat kan wel zijn, het weegt niet op tegen alle blije gezichten die heerlijk van je creaties zitten te smullen.
Je hebt wel eens een les dat je je totaal laat inspireren door het moment en dan zelf aangenaam verrast bent door het resultaat. Niets leuker dan dat en het feit dat er ergens een laatje met creativiteit open gaat en het er op het juiste moment uit komt. Laat weten wat je van mijn nieuwste creatie vindt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten