Studioroosmarijn

Studioroosmarijn
Diana Roos

maandag 16 januari 2012

Nieuwjaarsborrels



In mijn vorige leven had ik het in december altijd heel druk. Niet met werken, nee! met eindejaarsborrels,  eindejaarsfeestjes, eindejaarslunches, eindejaarsvrijmibo’s etc. Aan het begin van het nieuwe jaar had ik het ook weer heel druk, maar nu met weer andere samenscholingen met veel bubbels. Nu natuurlijk gericht op het nieuwe jaar.

Heel fijn, al die verplichtingen, aan werken kom je niet meer toe. Hapje, drankje, gezellig oppervlakkig gebabbel en op de koop toe voel je je ongemakkelijk met je glas champagne op je nuchtere maag. Iedereen verwacht dat je met je glaasje champagne proost. Elke reden is goed. Samenwerking, gezondheid, het nieuwe jaar, betere tijden. . .  Maar omdat je nog moet werken, met klanten bent, een beetje zinnig uit je woorden wilt komen, geen rode wangen wilt hebben,  heb ik persoonlijk tijdens dit soort gelegenheden helemaal geen zin in alcohol om 11 uur ’s ochtends. Het alternatief, een laf sapje spreekt mij ook niet aan.

Wat moet je dan? Gelukkig heb ik dat leven van zakelijke verplichtingen helemaal vaarwel gezegd en heb ik helemaal geen zakelijke borrels meer. Blij toe..
Als ik een feestje wil, dan organiseer ik dat wel met vrienden. Kun je dicht bij jezelf blijven. En, er was genoeg gelegenheid om lekker te feesten.

Maar ja ook zonder mij worden er natuurlijk nog heel veel zakelijke borrels georganiseerd en zullen er zeker werknemers zijn met hetzelfde dilemma dat ik altijd had.. Eigenlijk vind ik daarom dat elke werkgever verplicht is een alcoholvrije bubbel in de koeling klaar te hebben staan voor werknemers met de tegenwoordigheid van geest een beetje serieus met zijn verantwoordelijkheden om te gaan. Voor iedereen die dit herkent, ben ik heel blij dat er tegenwoordig goede kwalitatieve alcoholvrije bubbels in de handel zijn. Die ook nog super lekker in een cocktail zijn.
Daarom wil ik met alle lezers proosten op het verantwoordelijkheidsgevoel van alle werkgevers in Nederland, Proost.

Granaatappel Royale

1 deel granaatappelmelasse
5 delen alcoholvrije champagne
enkele granaatappelpitjes

Je schenkt de granaatappelmelasse in een champagneglas en schenkt heel voorzichtig de champagne er bij. Als garnering kun je enkele granaatappel pitjes in het glas doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten